Превосходя Ваши ожидания
 Одесса, пр-т Гагарина 12А, БЦ "Шевченковский", эт. 12

Яким чином нараховуватиметься плата за опалення у будинках без лічильників?

23 дек. 2016

З приходом перших холодів та опалювального сезону для багатьох верств населення постає питання щодо додаткових витрат на оплату опалення, розмір яких становить чи не більшу частину сімейного доходу.

З метою економії витрат деякі споживачі замовляють встановлення лічильників, що певною мірою дозволяє коригувати обсяг отриманої послуги та знизити її вартість.

Але на сьогоднішній день в Україні темпи обладнання багатоповерхових будинків лічильниками є доволі повільним, отже питання про нарахування плати за опалення у таких будинках є відкритим.

На вирішення зазначеної проблеми Кабінетом Міністрів України прийнято Постанову "Про особливості нарахування плати за надану послугу з централізованого опалення населенню у разі відсутності у квартирі (будинку садибного типу) та на вводах у багатоквартирний будинок засобів обліку теплової енергії в опалювальний сезон 2016/17 року" (№ 865 від 30.11.2016 р.).

Так, згідно вказаної Постанови у разі відсутності у квартирі (будинку садибного типу) та на вводах у багатоквартирний будинок засобів обліку теплової енергії нарахування плати за надані послуги з централізованого опалення здійснюється на підставі середньозважених для відповідного населеного пункту показників споживання теплової енергії поточного розрахункового періоду, виставлених споживачам згідно з показниками будинкових засобів обліку теплової енергії, які перебувають на абонентському обліку виконавця послуг, були повірені та функціонували протягом всього розрахункового періоду.

При цьому середньозважене для відповідного населеного пункту споживання теплової енергії на опалення 1 кв. метра опалюваної площі визначається як співвідношення загального обсягу споживання теплової енергії зазначеними будинковими засобами обліку теплової енергії (не враховуючи споживання юридичними особами та фізичними особами- підприємцями, які є власниками або орендарями нежитлових приміщень) до відповідної загальної опалюваної площі квартир, які розташовані у багатоквартирному будинку, обладнаному зазначеними будинковими засобами обліку теплової енергії (не враховуючи площу нежитлових приміщень юридичних і фізичних осіб-підприємців, які є власниками або орендарями зазначених приміщень).

Також, слід зазначити, що особливості нарахування плати за надану послугу з централізованого опалення населенню у разі відсутності у квартирі (будинку садибного типу) та на вводах у багатоквартирний будинок засобів обліку теплової енергії, встановлені цією Постановою, застосовуються у населених пунктах за умови оснащеності житлового фонду засобами обліку теплової енергії не менше 50 %.

Отже, якщо у Вашому населеному пункті оснащення житлового фонду засобами обліку буде меншим за 50 %, то вищенаведені правила нарахування плати за надану послугу з централізованого опалення застосовуватись не будуть.

Віталій Булат

провідний юрист АО "АФ "ДОМІНАНТА"

Теги: коммунальные услуги, отопление


Другие новости


Корпоративные права как объект залога – головная боль залогодержателя

Залог корпоративных прав (КП) в украинских реалиях совершенно не является самостоятельным видом обеспечения. Такой залог широко применяется, однако, это имеет скорее формальный характер, чем несет в себе конкретную обеспечительную функцию. И связано это не только с несовершенством регулирования, но и со спецификой самого предмета обеспечения.

Права на ТМ как взнос в уставной капитал

Неоднократно в своих статьях мы обращали Ваше внимание на то, что оформления прав на любой объект интеллектуальной собственности является не только приятным подтверждением Вами факта его владения, но и реальным возникновением действующего бизнес-актива. В данной статье рассмотрим возможность внесения доли в уставной капитал ООО путем передачи участником права собственности либо права пользования на ТМ.

Новые законодательные инициативы в сфере защиты прав и интересов детей

В наших публикациях мы уже не раз поднимали тему взаимоотношений между родителями, касающихся участия в воспитании детей, а именно, правовых аспектов возможности их вывоза за пределы Украины без наличия согласия второго из родителей.