Доминанта

Єдиний податок і ЗЕД…

21 июня 2019

Здавалося, що останнім часом кардинальних змін в регулюванні єдиного податку не сталось, пороте, досить часто на консультаціях з вуст клієнтів звучить інформація, що здійснення зовнішньоекономічної діяльності (ЗЕД) на спрощеній системі заборонено.  

На диво це є досить поширена оманлива думка. Тому в даній статті ми вирішили розставити всі  крапки у  цьому  питанні.

Профільний закон «Про зовнішньоекономічну діяльність» та інші нормативно-правові акти, не встановлюють жодних заборон щодо здійснення ЗЕД на спрощеній системі оподаткування, проте мають певні обмеження. Що стосується таких обмежать, то вони встановлені майже для кожної з чотирьох груп та пов’язані з умовами знаходження підприємця в тій чи іншій групі платника єдиного податку та встановлюються ПКУ. А тепер розглянимо  детальніше ці обмеження.  

Обмеження, що стосуються видів діяльності:

  1. Займатися експортом та імпортом акцизних товарів, таких як: алкогольні напої, тютюнові вироби, транспортні засоби, гіроскутери, паливо і т.д.
  2. Реалізовувати дорогоцінні метали і коштовне каміння, у тому числі органогенного утворення.
  3. Реалізовувати ювелірні і побутові вироби з дорогоцінних металів, коштовного каміння, коштовного каміння органогенного утворення і напівкоштовного каміння можна, але тільки в групі 3 без ПДВ.
  4. продавати предмети мистецтва й антикваріату.
  5. Добувати, реалізовувати корисні (окрім реалізації копалин місцевого значення) копалини тощо.

Вище перераховані обмеження не є вичерпними, тому слід більш детально аналізувати увесь перелік для кожної конкретної групи, що знаходиться на спрощеній системі.

Обмеження, що стосуються конкретних груп :

Перша група платників єдиного податку може імпортувати товари для їх продажу на ринках, а от здійснити експортні операції такі СПД взагалі позбавлені можливості оскільки вони можуть займатись лише роздрібним продажом товарів на ринках або надавати побутові послуги (ремонт взуття, виготовлення дублікатів ключів) населенню.

Друга група платників єдиного податку має можливість здійснювати експортно-імпортні товарні операції, звичайно, окрім вищевказаних обмежень та тих, які прямо заборонені законом(наркотичні, психотропні речовини і т.д.). А ось виконувати роботи та надавати послуги така група має право тільки платникам єдиного податку та/або населенню, тому  можемо  стверджувати, що вона позбавлена права виконувати роботи та надавати послуги закордонним юридичним особам. Але таке обмеження, щодо виконання робіт чи надання послуг діє тільки в тому випадку, якщо єдиноподатник  другої  групи є їх виконавцем. А у випадку коли такі підприємці виступають замовниками ніяких обмежень не встановлено, тобто замовляти роботу чи послугу можна в кого завгодно, у тому числі в іноземної юридичної або фізичної особи.

Третя група платників єдиного податку на спрощеній системі оподаткування може вести ЗЕД, оскільки для такої групи ніяких додаткових обмежень (крім загальних) не встановлено.

Четверта група(сільгоспвиробники) платників єдиного податку на спрощеній системі оподаткування також може вільно займатись ЗЕД та для такої групи не встановленні обмеження, які встановлені для першої – третьої груп, проте слід пам’ятати, що 75% доходу сільгосппідприємства повинно бути отриманого саме від реалізації сільськогосподарської продукції власного виробництва та продуктів її переробки (пп.14.1.262 ст.14 ПКУ). При цьому слід чітко відмежовувати, дохід отриманий від реалізації сільськогосподарської продукції та дохід отриманий від пов’язаної з сільськогосподарською діяльністю. Так, якщо діяльність підприємця пов’язана з вирощуванням та переробкою зернових культур, то отриманий прибуток буде зараховуватись в 75% норму встановлену ПКУ, а от якщо платник окрім такої діяльності буде здавати в оренду свої комбайни іншій особі, то тримані кошти не будуть відноситись до доходу від сільгосп діяльності.

Досить цікавим  є питанням отримання доходу та розрахунків за здійснення ЗЕД.

Доходом платника єдинника для 1-3 груп є прибуток, отриманий протягом податкового (звітного) періоду, який може бути вираженим в:

  • грошовій формі (готівковій чи безготівковій);
  • матеріальній або нематеріальній формі.

Якщо такий дохід виражений в іноземній валюті, то він підлягає перерахуванню у гривні за офіційним курсом встановленим НБУ на дату отримання такого доходу. На даний момент актуальним питанням є те, що ФОП не може вільно розпоряджатися заробленою іноземною валютою в особистих цілях оскільки НБУ вимагає  продавати валюту при перерахунку коштів на власний рахунок  фізичної особи відповідно до п.113 постанови НБУ №5 від 02.01.2019 року. Тому не зважаючи на скасування обов’язкового продажу валютних надходжень для юридичних осіб у відношенні підприємців все залишається по старому.

Що стосується розрахунків за ЗЕД, то платники єдиного податку здійснюють розрахунки за відвантажені товари, виконані роботи, надані послуги лише в грошовій формі. Таким чином взаємозалік, бартер та інші негрошові розрахунки заборонені. Проте необхідно зауважити, що електронні гроші перетворюються на реальні грошові кошти не на етапі отримання оплати від покупців, а після їх «виведення» на банківські рахунки. Таким чином, платникам єдиного податку заборонено приймати будь-які електронні гроші, і хоча це питання є досить спірним проте краще не наражати себе на небезпеку.

Отже, проаналізувавши усе вищезазначене можна дійти до висновку, що платник єдиного податку який обрав спрощену систему оподаткування може здійснювати зовнішньоекономічну діяльність проте з деякими обмеженнями.

 

Теги:

Рейтинг страницы: 0/5 на основе 0 оценок.




Другие новости


Какие изменения планируются в сфере лицензирования?

Законодательная деятельность Верховной Рады Украины нового созыва набирает неслыханные обороты. В эпоху таких новшеств главная задача – не упустить важные законодательные изменения, непосредственно связанные с регулированием хозяйственной деятельности. 13 сентября 2019 года депутаты приняли за основу со сокращенным сроком подготовки законопроект № 1060 «О внесении изменений в некоторые законодательные акты Украины касательно усовершенствования порядка лицензирования хозяйственной деятельности». Учитывая, что он определен Президентом как неотложный, данный законопроект с очень высокой вероятностью будет принят уже в ближайшее время.

Парковка по-новому теперь и в Одессе!

Итак, свершилось! Начиная с 9 сентября уже и в Одессе наконец-то начали работать в полной мере инспекторы по парковке. И если ранее они только оставляли нарушителям правил парковки письменные предупреждения и пытались увещевать их словесно, то отныне уже будут выписывать штрафы в сумме 255-ти или 510-ти гривен (первый — за стоянку в зоне действия дорожного знака "Остановка запрещена", второй же — за нарушения правил парковки, результатом которых может стать эвакуация автомобиля, о чём будет сказано ниже).

Второе пришествие и «Каста проклятых»?

11 сентября Верховная Рада 316 голосами приняла пакет поправок к законам по вопросу конфискации незаконных активов лиц, уполномоченных на выполнение функций государства или органов местного самоуправления. Изучение публикаций в СМИ по этому поводу выявило ряд неточностей в толковании журналистами законопроекта, поэтому мы решили подготовить юридический анализ документа. Тем более что с учётом уникальности нового парламента, принимающего все что спускают из Офиса Президента, вероятность изменений в нём во втором чтении минимальна.