Доминанта

Як перевізникам не наразитись на штрафи?

27 авг. 2019

Ми вже неодноразово звертались до теми перевірок контролюючими органами, проте останнім часом почастішали звернення за юридичною допомогою осіб, що здійснюють діяльність в сфері міжнародних перевезень. Саме по таких суб’єктах пройшла хвиля позапланових перевірок податкових органів, і, як наслідок, багато хто з них «отримав» штрафи за виявлені порушення. У даній публікації ми пропонуємо розглянути найбільш актуальне та поширене порушення, а саме залучення водіїв до роботи без їх офіційного працевлаштування.

Слід зазначити, що при перетині кордону у базах та документах митниці відображаються не тільки дані про перевізника, автомобіль, але й про водія, а, отже податковим органам абсолютно не важко буде віднайти ознаки допущених порушень з боку такого платника податку.

Підприємцям слід пам’ятати, що митниця входить в структуру Державної фіскальної служби України, а зважаючи на той факт, що податкова має інформацію про ваших працівників, - документальному оформленню правовідносин з водіями, залучених для надання послуг ситуативно (тобто без їх працевлаштування), слід приділити особливу увагу.

Так, виходячи з останньої практики, у разі встановлення фіскальним органом, що перевізниками (юридичною особою або підприємцем) до роботи були залучені особи, які не перебувають з ним у трудових відносинах, - у майже 98% випадків уповноважені особи складають акти перевірки, в яких фіксують залучення осіб до роботи без укладення трудового договору. Найнеприємніше у цьому це те, що такі документи направляються до органів Держпраці, які на підставі них застосовують штрафи.

Неодноразово увага роботодавців зверталась на те, що штраф за використання працівника без укладення трудового договору штраф складає 30 мінімальних розмірів заробітних плат (125 190 грн. станом на 2019 р.) за кожного непрацевлаштованого. Однак багато хто забуває, що ст. 265 КЗпП передбачає і інші порушення, які кваліфікуються як недодержання мінімальних державних гарантій в оплаті праці, за які передбачено штраф у десятикратному розмірі мінімальної заробітної плати (41 730 грн.). Дані штрафи можуть застосовуватись контролюючим органом одночасно, таким чином, у перевізника виникає реальний ризик за кожного непрацевлаштованого бути оштрафованим на 166 920 грн.

Також слід нагадати, що на відміну від рішень ДФС, постанова Держпраці про накладення штрафу є виконавчим документом і через 30 днів може бути передана на примусове виконання.

Досить часто перевізники намагаються обґрунтувати «співпрацю» з водієм наявністю цивільного-правового договору з ним, проте така тактика може дати позитивний результат тільки за умов:

  1. Одноразове залучення водія, що не є підприємцем (або не систематично).

Якщо ж такий водій здійснював постійні перевезення декілька місяців підряд, то існує великий ризик, що і податкова і органи Держпраці обґрунтовано будуть вважати це приховуванням фактичних трудових відносин.

  1. Вірного складення договору та відображення у ньому всіх необхідних істотних умов.

Саме ця умова часто не виконується. Надаючи представникам контролюючих органів як підтвердження наявності саме цивільно-правових відносин знайдені на просторах інтернету та підписані «договори», які часто не містять ні визначення послуги, ні розміру винагороди ні строку виконання, - перевізники дивуються, чому такі документи не рятую їх від штрафів.

  1. Здійснення офіційної виплати винагороди за результатами виконання такого договору.

         Аналізуючи вищесказане, ми наполегливо рекомендуємо потенційним клієнтам звертатись за професійною порадою ще на стадії запиту податкової інформації ДФС, оскільки виправити допущені помилки вже після того як документи були надані контролюючому органу дуже складно, а іноді і неможливо.

Теги:

Рейтинг страницы: 0/5 на основе 0 оценок.




Другие новости


Як залучити грошові кошти в ТОВ

Не секрет, що при створенні ТОВ учасники, як правило, несвідомо підходять до питання визначення розміру статутного капіталу майбутньої компанії. Як наслідок, в процесі реалізації подальшої господарської діяльності у товариства виникає необхідність розрахуватись за поставлений дорогий товар, надані послуги, а наявних у підприємства коштів не вистачає. Як правило учасники виходять з даної ситуації або шляхом надання учасниками ТОВ поворотної безвідсоткової фінансової допомоги або шляхом збільшення статутного капіталу товариства.

Розподіл майна подружжя без суду

Необхідність поділу спільного майна подружжя, як правило, виникає у зв'язку з розірванням шлюбу. Однак дружина та чоловік мають право на поділ такого майна незалежно від розірвання шлюбу.

Як свідчить практика, подружжя піднімає питання про поділ спільного сумісного майна тоді, коли шлюбні відносини між ними фактично припинені але юридично шлюб залишається зареєстрований.

НОВЕ ЖИТТЯ ТОВАРИСТВ: АНАЛІТИКА ПРАВОЗАСТОСУВАННЯ ГОЛОВНОГО КОРПОРАТИВНОГО ЗАКОНУ МИНУЛОГО РОКУ

Вже майже півтора роки пройшло з моменту набрання чинності Законом України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю». І хоча красивої круглої дати сьогодні немає, все ж пропонуємо підвести деякі підсумки реалізації викладених в цьому принциповому для корпоративної сфери правового регулювання нормативному акті. Бо, як показує досвід роботи за минулий рік, далеко не всі товариства з обмеженою відповідальністю і товариства з додатковою відповідальністю навчилися правильно жити за новим законодавством.