Доминанта

Яким чином нараховуватиметься плата за опалення у будинках без лічильників?

23 дек. 2016

З приходом перших холодів та опалювального сезону для багатьох верств населення постає питання щодо додаткових витрат на оплату опалення, розмір яких становить чи не більшу частину сімейного доходу.

З метою економії витрат деякі споживачі замовляють встановлення лічильників, що певною мірою дозволяє коригувати обсяг отриманої послуги та знизити її вартість.

Але на сьогоднішній день в Україні темпи обладнання багатоповерхових будинків лічильниками є доволі повільним, отже питання про нарахування плати за опалення у таких будинках є відкритим.

На вирішення зазначеної проблеми Кабінетом Міністрів України прийнято Постанову "Про особливості нарахування плати за надану послугу з централізованого опалення населенню у разі відсутності у квартирі (будинку садибного типу) та на вводах у багатоквартирний будинок засобів обліку теплової енергії в опалювальний сезон 2016/17 року" (№ 865 від 30.11.2016 р.).

Так, згідно вказаної Постанови у разі відсутності у квартирі (будинку садибного типу) та на вводах у багатоквартирний будинок засобів обліку теплової енергії нарахування плати за надані послуги з централізованого опалення здійснюється на підставі середньозважених для відповідного населеного пункту показників споживання теплової енергії поточного розрахункового періоду, виставлених споживачам згідно з показниками будинкових засобів обліку теплової енергії, які перебувають на абонентському обліку виконавця послуг, були повірені та функціонували протягом всього розрахункового періоду.

При цьому середньозважене для відповідного населеного пункту споживання теплової енергії на опалення 1 кв. метра опалюваної площі визначається як співвідношення загального обсягу споживання теплової енергії зазначеними будинковими засобами обліку теплової енергії (не враховуючи споживання юридичними особами та фізичними особами- підприємцями, які є власниками або орендарями нежитлових приміщень) до відповідної загальної опалюваної площі квартир, які розташовані у багатоквартирному будинку, обладнаному зазначеними будинковими засобами обліку теплової енергії (не враховуючи площу нежитлових приміщень юридичних і фізичних осіб-підприємців, які є власниками або орендарями зазначених приміщень).

Також, слід зазначити, що особливості нарахування плати за надану послугу з централізованого опалення населенню у разі відсутності у квартирі (будинку садибного типу) та на вводах у багатоквартирний будинок засобів обліку теплової енергії, встановлені цією Постановою, застосовуються у населених пунктах за умови оснащеності житлового фонду засобами обліку теплової енергії не менше 50 %.

Отже, якщо у Вашому населеному пункті оснащення житлового фонду засобами обліку буде меншим за 50 %, то вищенаведені правила нарахування плати за надану послугу з централізованого опалення застосовуватись не будуть.

Віталій Булат

провідний юрист АО "АФ "ДОМІНАНТА"

Теги: коммунальные услуги, отопление

Рейтинг страницы: 0/5 на основе 0 оценок.




Другие новости


Закон № 1009: очікування та реальність

На жаль, проанонсований законопроект № 1009 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення окремих положень кримінального процесуального законодавства» (закон № 187- IX від 04.10.2019)  який був поданий Президентом до Верховної Ради як невідкладний, вже під час другого читання кардинально відрізнявся від першочергового законопроекту. Варто зазначити, що вступив він в силу 17.10.2019 року.

Накладення арешту на суму ліміту ПДВ – піратська форма тиску на бізнес.

«Мы не бандиты!

Мы благородные пираты!»

м/ф «Таємниця третьої планети»

 

Незважаючи на обіцянки влади, тиск і використання різних способів впливу на бізнес з боку правоохоронних органів продовжується.

Одним із таких способів впливу є накладення арешту на суму ліміту ПДВ у системі електронного адміністрування платника податку. Причому такий арешт останнім часом набуває масового характеру.

Зміни у сфері державної реєстрації нерухомості та корпоративних прав

Боротьба з рейдерством – один із основних меседжів нової влади. Так, початком практичних змін в даному напрямі має стати законопроект №1056-1 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту права власності», за який у другому читанні ВР проголосувала 03.10.2019 року. На дату публікації даної статті закон готується на підпис.