Доминанта

Коли Банку закон не писаний

13 дек. 2016

На сьогоднішній день стиль «комплексного» обслуговування ПриватБанку особисто у мене асоціюється з фразою з фільму-фарсу часів СРСР – «Дежа вю»: «Тефтель с рисом, – меняться нельзя». Так і ПриватБанк, відкриваючи картки «для виплат», в навантаження видає інші, так би мовити, «бонусні» картки.

Навіть мені, як колишньому працівнику банківської сфери, не вдалося ухилитись від отримання цих карт і тільки «придавивши менеджера» залізними аргументами вдалося встановити нульовий кредитний ліміт по даній картці.

Проте багато користувачів карткових продуктів потрапили на вудку ПриватБанку і, почавши користуватися нав'язаною карткою, через деякий час з подивом виявили, що заборгували Привату більш-менш значну суму.

При відкритті рахунків, перевипуску карток або проведенні інших операцій менеджери даного банку зачитують Вам під запис купу непотрібних пропозицій про додаткові послуги, і між іншим повідомляють, що з усіма правилами користування банківськими послугами в цьому банку Ви можете ознайомитися на сайті банку. Таким чином Ви погоджуєтесь з даними правилами. Думаю, немає потреби пояснювати, що при цьому у клієнта немає технічної можливості сісти і перечитати ці документи на сайті банку.

Слід зазначити, що отримання карти з встановленим кредитним лімітом за логікою Привату фактично прирівнюється до укладення кредитного договору. Проте банк забуває, що мусить попередити Вас до моменту укладення договору про всі істотні умови та правила користування цим продуктом.

В цьому сенсі досить цікавим є рішення від 05.07.2016р. у справі № 755/6745/15-ц яким суд визнав необґрунтованими доводи банку про те, що клієнтка банку, як споживач послуги, підписавши Анкету-заяву погодилась з «Умовами та правилами надання банківських послуг», «Правилами користування платіжною карткою», затверджених наказом №СП-2010-256 від 06.03.2010 року та «Тарифами Банку», які викладені на банківському сайті, а отже уклала з банком кредитний договір.

Суд дійшов обґрунтованого висновку, що Анкета-заява про приєднання до умов та Правил надання банківських послуг, підписана відповідачем, не може вважатися договором в розумінні ст.626 ЦК України, оскільки не містить всіх суттєвих умов, необхідних для даного виду договору відповідно до ст. 638 ЦК.

Таким чином суд погодився з доводами сторони відповідача, що підписуючи Анкету-заяву про приєднання до умов та Правил надання банківських послуг у ПриватБанку, вона фактично не була ознайомлена з Пам'яткою клієнта, Умовами та правилами надання банківських послуг, а також Тарифами. Крім цього суд зазначив, що навіть факт підпису про ознайомлення з даними документами ще не свідчить про те, що особа не лише ознайомлена з документом, а і надала згоду на викладені в даних документах умови, обов'язки, наслідки невиконання зобов'язань, розміри штрафних санкцій, розміри та порядок нарахування процентів, право банку на зміну умов в односторонньому порядку, збільшення розміру ліміту тощо.

Залишається сподіватись, що чим більше буде таких рішень та споживачів, які готові в судовому порядку захищати власні права, тим більше вірогідність, що не тільки ПриватБанк але й інші банки, які проводять досить агресивну політику по відношенню до власних клієнтів, нарешті стануть притримуватись норм чинного законодавства.

Разом з тим слід звернути увагу потенційних споживачів банківських послуг на необхідність вдумливо читати всі документи, які потребують підпису. Якщо вимагається підпис про те, що Ви ознайомлені та погоджуєтесь з якимись документами – вимагайте у працівників банку надати Вам для ознайомлення ці документи до того як поставите свій підпис. Ці елементарні правила допоможуть Вам захистити себе та уникнути необхідності відстоювати свої права у судах.

 

Олексій Ющенко

керівник корпоративної практики АО "АФ "ДОМІНАНТА"

 

 

Теги: банк, клієнт

Рейтинг страницы: 0/5 на основе 0 оценок.




Другие новости


«ФІКТИВНИЙ ДАР». УХИЛЕННЯ БОРЖНИКА ВІД ФІНАНСОВОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ.

На сьогодні в Україні одним із найпоширеніших механізмів ухилення боржників від фінансової відповідальності є навмисне відчуження майна на користь третіх осіб.

Не раз, після численних та довгострокових судових тяганин, кредитор залишається ні з чим, маючи «на руках» ухвалене судове рішення, що набрало законної сили про стягнення з боржника коштів.

Все тому, що існує певний спірний «законний» механізм, яким не нехтують недобросовісні дебітори.

Какие изменения планируются в сфере лицензирования?

Законодательная деятельность Верховной Рады Украины нового созыва набирает неслыханные обороты. В эпоху таких новшеств главная задача – не упустить важные законодательные изменения, непосредственно связанные с регулированием хозяйственной деятельности. 13 сентября 2019 года депутаты приняли за основу со сокращенным сроком подготовки законопроект № 1060 «О внесении изменений в некоторые законодательные акты Украины касательно усовершенствования порядка лицензирования хозяйственной деятельности». Учитывая, что он определен Президентом как неотложный, данный законопроект с очень высокой вероятностью будет принят уже в ближайшее время.

Парковка по-новому теперь и в Одессе!

Итак, свершилось! Начиная с 9 сентября уже и в Одессе наконец-то начали работать в полной мере инспекторы по парковке. И если ранее они только оставляли нарушителям правил парковки письменные предупреждения и пытались увещевать их словесно, то отныне уже будут выписывать штрафы в сумме 255-ти или 510-ти гривен (первый — за стоянку в зоне действия дорожного знака "Остановка запрещена", второй же — за нарушения правил парковки, результатом которых может стать эвакуация автомобиля, о чём будет сказано ниже).