Доминанта

Міжнародна реєстрація торгової марки: коротко про головне

1 окт. 2019

Зазвичай в клієнтів, які вирішили здійснювати свою діяльність на міжнародному рівні та/або розповсюджувати свої товари чи послуги за кордоном, виникає логічне запитання, чи потрібно реєструвати торгову марку (далі - ТМ) в іноземних країнах та яким чином це зробити?

Впевнено можемо сказати, що дана реєстрація є необхідною. По-перше, правова охорона надається торговому знаку лише на тій території, де він є зареєстрованим. По-друге, міжнародна реєстрація дасть змогу якщо не звести до мінімуму, то уникнути можливих ризиків, пов’язаних з здійсненням зовнішньоекономічної діяльності.

До них можна віднести: проблеми на митниці під час експорту товарів, недобросовісне використання іноземними конкурентами вашого бренду, логотипу чи слогану лише з мінімальними змінами, незручності у франчайзингових відносинах тощо. Саме тому ми радимо забезпечити охорону вашої ТМ, перед тим, як розпочинати свою діяльність на міжнародному ринку.

Реєстрація ТМ в інших державах можлива кількома шляхами:

  • подання окремих заявок в кожну обрану вами країну через безпосереднє звернення до Патентних відомств;
  • реєстрація ТМ за Мадридською системою (Мадридська угода та Мадридський протокол).

Окремо також розглянемо питання реєстрації ТМ на території Євросоюзу.

І) Реєстрація ТМ на території кожної окремої держави.

Дана процедура нагадує реєстрацію знака для товарів і послуг на території України з врахуванням специфіки конкретної держави. Заявки подаються в патентні відомства кожної держави окремо офіційною мовою даної держави (діловодство та листування також ведеться на мові держави, де проходить реєстрація). Відповідно, в кожній державі необхідно сплачувати свої окремі збори. В середньому вартість реєстрації становитиме близько $1000-$1500, крім того вам необхідно буде користуватися послугами іноземних патентних повірених та оплачувати їх роботу, тому будьте готові підготувати мінімальний бюджет в розмірі $3000-$4000.

Терміни реєстрації в даному випадку залежатимуть від законодавчо встановлених вимог тієї країни, в якій ви плануєте зареєструвати ТМ і коливатимуться від 12 до 24 місяців. Строк дії правової охорони встановлюється національним законодавством країни, в якій проходить реєстрація.

Цей варіант реєстрації є найбільш оптимальним для клієнтів, котрі планують розширювати свою діяльність на територію 1-2 держав, оскільки витрати в даному випадку не будуть значними. Крім того, дана реєстрація не потребує прив’язки до національної реєстрації (наприклад, коли українське підприємство реєструє ТМ в Німеччині, не маючи при цьому аналогічної реєстрації на території України). У тому випадку, коли ви вже подали аналогічну заявку в Україні, у вас також є право скористатися 6-шести місячним пріоритетом, відповідно до Паризької конвенції.

ІІ) Реєстрація ТМ за Мадридською системою.

Цей варіант є більш простим та допоможе оптимізувати процедуру реєстрації одного торгового знаку на території кількох держав, а також скоротить витрати вашого часу та фінансів.

Початковим етапом в даному випадку буде подача заявки на реєстрацію торгової марки в Україні, окремі країни можуть вимагати успішного завершення національної процедури реєстрації та отримання свідоцтва. Потім подаємо лише одну заявку до Всесвітньої організації інтелектуальної власності (далі – ВОІВ) через Укрпатент (заявка подається англійською, іспанською або французькою мовами), в якій вказуємо перелік держав, в яких заявник планує отримати правову охорону на свою торгову марку. За подання цієї заявки сплачується комплексний збір в єдиній валюті (швейцарський франк). Реєстрація знака в ВОІВ діє протягом десяти років із можливістю продовження.

Переваги даного виду реєстрації:

  • не потрібно подавати одночасно декілька заявок в різні патентні відомства;
  • перелік необхідних вам держав завжди можна доповнити, доплативши необхідні збори;
  • її вартість є значно меншою, оскільки не потрібно оплачувати послуги іноземних патентних повірених на жодній із стадій реєстрації;
  • встановлений фіксований збір за реєстрацію;
  • прозорість системи реєстрації та можливість контролю (вся документація з питань поданої заявки на реєстрацію торгової марки публікується на сайті ВОІВ).

Вартість міжнародної реєстрації торговельної марки залежить від кількості класів товарів і послуг згідно з міжнародною класифікацією, від того, чи заявляється ТМ в кольоровому або в чорно-білому виконанні, а також від країн, в яких заявляється охорона, та їхньої кількості.

 Реєстрація ТМ в Євросоюзі.

Окремо хотілося б розглянути питання реєстрації ТМ в Європейському Союзі, у зв’язку з євроінтеграційною політикою України. Зареєструвати торгову марку в ЄС можна шляхом подачі однієї заявки в Офіс з гармонізації на внутрішньому ринку (ОГВР) - єдиний адміністративний центр з реєстрації Торгових марок Європейського співтовариства.

Подати документи на реєстрацію можуть і резиденти України –  як громадяни країни-учасника Паризької конвенції. Одна заявка дозволяє одержати охорону торгової марки у всіх країнах-членах ЄС. Крім того, у випадку вступу нової країни до ЄС, захист автоматично поширюється і на цю країну без подання додаткових документів.

Недоліком є те, що якщо хоча б одна із країн ЄС відмовить у реєстрації, то Ваша Торгова марка автоматично не може одержати охорону у всіх інших заявлених країнах ЄС.

Термін дії реєстрації ТМ в ЄС становить 10 років від дати подачі заявки. Він може продовжуватися необмежену кількість разів за клопотанням, поданим його власником протягом останнього року дії свідоцтва, раз на 10 років.

Як бачимо, міжнародним законодавством передбачено декілька способів реєстрації Торгової марки за кордоном. Кожен з вищезазначених варіантів має свої переваги та недоліки. Для вибору оптимального шляху у разі існування сумнівів варто звернутись за допомогою спеціалістів.

Теги:

Рейтинг страницы: 5/5 на основе 1 оценок.




Другие новости


Закон № 1009: очікування та реальність

На жаль, проанонсований законопроект № 1009 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення окремих положень кримінального процесуального законодавства» (закон № 187- IX від 04.10.2019)  який був поданий Президентом до Верховної Ради як невідкладний, вже під час другого читання кардинально відрізнявся від першочергового законопроекту. Варто зазначити, що вступив він в силу 17.10.2019 року.

Накладення арешту на суму ліміту ПДВ – піратська форма тиску на бізнес.

«Мы не бандиты!

Мы благородные пираты!»

м/ф «Таємниця третьої планети»

 

Незважаючи на обіцянки влади, тиск і використання різних способів впливу на бізнес з боку правоохоронних органів продовжується.

Одним із таких способів впливу є накладення арешту на суму ліміту ПДВ у системі електронного адміністрування платника податку. Причому такий арешт останнім часом набуває масового характеру.

Зміни у сфері державної реєстрації нерухомості та корпоративних прав

Боротьба з рейдерством – один із основних меседжів нової влади. Так, початком практичних змін в даному напрямі має стати законопроект №1056-1 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту права власності», за який у другому читанні ВР проголосувала 03.10.2019 року. На дату публікації даної статті закон готується на підпис.