Доминанта

Нюанси отримання субсидії на житлово-комунальні послуги

10 окт. 2016

У зв’язку з значним підвищенням тарифів на житлово-комунальні послуги, для багатьох верств  населення досить актуальним стало питання отримання  субсидій. На сьогодні право на державну допомогу у сплаті житлово-комунальних послуг мають не лише сім’ї, які перебувають на межі бідності, а й власники, скажімо, кількох квартир, автомобілів, земельних ділянок тощо, оскільки, для призначення субсидії береться до уваги лише офіційний дохід від майна.

Субсидія призначається виходячи з розміру середньомісячного сукупного доходу осіб (без урахування податку з доходів фізичних осіб) за попередній календарний рік. Виняток становлять непрацюючі пенсіонери, яким до сукупного доходу враховується розмір пенсії за місяць, що передує місяцю, з якого призначається субсидія.

Розраховувати на субсидію можуть ті родини, витрати яких на оплату комунальних послуг перевищують в середньому 15% щомісячного сукупного доходу.

Допомога у сплаті комунальних послуг надається одній із зареєстрованих у житловому приміщенні осіб.  Тобто за отриманням субсидії  може  звернутись будь хто з зареєстрованих у квартирі (будинку) осіб. Орендарі житла, якщо їм нараховується плата за житлово-комунальні послуги, а також індивідуальні забудовники, будинки яких не прийняті в експлуатацію, теж можуть отримати субсидію. Для цього райдержадміністрація та виконавчий орган міськради або спеціально утворена ними комісія має скласти акт обстеження матеріально-побутових умов та прийняти відповідне рішення.

Для призначення субсидії необхідно подати до управління праці та соціального захисту населення (УПСЗН) за місцем реєстрації:

· заяву про призначення житлової субсидії;

· декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії.

В декларації не зазначається сума доходу, а вказуються лише вид та джерело отримання. Усю необхідну інформацію УПСЗН отримує шляхом здійснення запитів до ДФС, Пенсійного фонду, фондів соціального страхування, центрів зайнятості, інших органів, установ та організацій.

При декларуванні доходів, інформація про які відсутня у вищевказаних органах, подається також довідка про доходи, а орендарями – договір оренди.

Будь які інші документи вимагати від громадян заборонено!

Зазначені заява та декларація можуть бути надіслані структурному  підрозділу з питань соціального захисту населення за місцем реєстрації заявника (орендарі - за місцем проживання) поштою або в електронній формі через офіційний веб-портал з накладенням електронного цифрового або електронного підпису, створеного шляхом додавання до заяви в електронній формі ідентифікаційних даних декларанта, підтверджених у процесі автентифікації з використанням електронної системи ідентифікації, що використовує базу клієнтських даних банків.

Коректно заповнити та роздрукувати документи можна за посиланням: https://subsidii.mlsp.gov.ua/.

Рішення про призначення (не призначення) субсидії приймається протягом 10 днів після подання заяви та отримання відомостей, від ДФС, Пенсійного фонду тощо.

Субсидія призначається на 12 місяців і розраховують її окремо на опалювальний сезон (з 1 жовтня по 30 квітня) та неопалювальний (з 1 травня по 30 вересня).

Якщо особа подала заяву в неопалювальний сезон і субсидію їй на літній період не призначили,  на період  опалювального сезону вона буде призначена автоматично, якщо  за рівнем доходу та іншими параметрами особа буде мати право на її отримання.

При розрахунку субсидії до сукупного доходу не враховуються:

  • сплачені особою аліменти;
  • доходи від розміщення депозитів;
  • оплата праці членів виборчої комісії, а також осіб, які залучаються до роботи в ній;
  • допомога громадських та благодійних організацій;
  • одноразова допомога при народженні чи усиновленні дитини;
  • одноразова винагорода "Матері-героїні";
  • щомісячна адресна допомога внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг;
  • допомога на поховання;
  • одноразова допомога, яка надається відповідно до законодавства або за рішеннями органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій усіх форм власності.

Особам, які беруть (брали) безпосередню участь у проведенні антитерористичної операції, та/або членам їх сімей до сукупного доходу не враховуються заробітна плата, соціальні виплати, а також благодійна допомога незалежно від розміру та джерела походження.

На період отримання субсидії пільги з оплати комунальних послуг не нараховуються.

Для фізичних осіб - підприємців, які є платниками єдиного податку І групи, незалежно від отриманих (неотриманих) доходів до сукупного доходу за кожний місяць враховується дохід на рівні двох прожиткових мінімумів, для платників ІІ та ІІІ груп мінімальний дохід встановлено в розмірі відповідно трьох та чотирьох прожиткових мінімумів для працездатних осіб.

Оскільки занадто багато сімей не спроможні оплатити комунальні послуги Кабмін вирішив підвищити вимоги до «бажаючих» і 8 вересня 2016 року Постановою №635 вніс деякі зміни до порядку призначення та надання населенню субсидій.

Тепер середньомісячний сукупний дохід буде братись не за відповідний місяць минулого року, а станом на 31 грудня року, за який враховуються доходи.

Якщо середньомісячний сукупний дохід повнолітньої особи за минулий рік менший від прожиткового мінімуму, або ж його взагалі немає, але особа була школярем чи студентом, то порахують його на рівні одного прожиткового мінімуму.

Для осіб, дохід яких менший від прожиткового мінімуму, але які отримували стипендію, пенсію, допомогу при народженні (усиновленні) дитини, допомогу по догляду за дитиною до 3-х років, виплати по безробіттю, то в розрахунок субсидії включаються фактичні розміри отриманих доходів.

Тобто, якщо в квартирі прописаний студент, який навчається за контрактом, при розрахунку субсидії вважатиметься, що він отримує дохід в розмірі одного прожиткового мінімуму.

Якщо ж дохід в минулому році взагалі відсутній, то визначатимуть його на рівні двох розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Субсидію не призначать, якщо будь-хто із зареєстрованих у житловому приміщенні осіб протягом 12 місяців перед зверненням за призначенням субсидії здійснив купівлю земельної ділянки, квартири (будинку), автомобіля, будівельних матеріалів або одноразово оплатив послуги з будівництва, ремонту квартири чи будинку, автомобіля на суму, яка перевищує 50 тис. гривень.

При оформленні, наприклад, кредиту для визначення права на субсидію враховуватиметься сума першого внеску.

Виняток становлять оплата комунальних послуг та медичні послуги, пов’язані із забезпеченням життєдіяльності. Якщо особа оплатила операцію на суму більше 50 тис. грн, – це не позбавляє її права на субсидію.

Коли ж сума покупки перевищує 50 тис. гривень, субсидію можуть надати лише за рішенням комісії після перевірки матеріально-побутових умов проживання.

Якщо у квартирі пенсіонерів перевіряючі виявлять дорогу техніку чи меблі, придбані дітьми, у призначенні субсидії можуть відмовити, тому краще мати квитанції про сплату з ім'ям платника.

Особи, яким призначено субсидію, зобов’язані протягом місяця інформувати органи соцзахисту про зміни, які виникли в складі сім’ї, про перелік отримуваних комунальних послуг, умов їх надання, зміну постачальників, купівлю товарів чи послуг на суму більше 50 000 грн.

Якщо стане відомо, що особа приховує або надає завідомо неправдиву інформацію, держава змусить повернути суму отриманої субсидії.

Світлана Хомко

помічник юриста  АО "АФ "Домінанта"

Теги: субсидія, комунальні послуги

Рейтинг страницы: 0/5 на основе 0 оценок.




Другие новости


Як будуть перевіряти працевлаштування інвалідів?

Нещодавно Кабінет Міністрів України своєю постановою  від 05 червня 2019 р.  № 466 змінив Порядок проведення перевірки підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, які використовують найману працю.

Незаконное обогащение по-новому. Что предлагает законопроект Зеленского и почему Верховная Рада не спешит его рассматривать.

3 июня Президентом был внесён на рассмотрение Верховной Рады и определён как неотложный законопроект о незаконном обогащении № 10358.

Можливість визнання фізичної особи банкрутом як новела законодавства

Із прийняттям Кодексу України з процедур банкрутства в юридичній спільноті обговорюються актуальні питання і проблеми, пов’язані із цією сферою юридичної практики.