Доминанта

Нове у блокуванні податкових накладних

20 мая 2019

Вже більше року ми не звертались до теми блокування податкових накладних оскільки особливих змін в цій сфері не було. Однак, за минулий час бізнес не тільки став підлаштовуватись під вимоги системи моніторингу, але й активно боротись з ДФС за свої права і напрацював досить позитивну практику в питаннях розблокування податкових накладних.

Разом із тим останній місяць приніс досить важливі новини: як гарні так і не дуже.

По-перше: Кабмін постановою від 24.04.2019 р. № 391 вніс зміни до своєї ж постанови № 117 від 21.02.2018 р. Даним нормативно-правовим актом були затверджені порядки з питань зупинення реєстрації податкових накладних, а саме доповнені додатковими ознаками відсікаючі критерії для моніторингу податкових накладних.

В доповнення до існуючих обмежень рівня поставок у розмірі до 500 тис грн. на місяць (і не більше 50 тис. грн. одному контрагенту) та вимог до керівників платників податку, додано умову, що сума ПДВ, сплачена у попередньому місяці, повинна бути більше 20 тис. грн.

Також податкові накладні не підлягають моніторингу, якщо одночасно будуть виконуватися умови, що податкове навантаження на платника податку більше 5%, приріст поставок за поточний місяць складає не більше ніж в 1,4 рази у порівнянні з найбільшим обсягом за останні 12 місяців, а загальна сума сплаченого ПДВ за попередні 12 місяців більше ніж 400 тис. грн.

Також Постановою були внесені деякі технічні правки та доповнення, а саме Порядок №117 доповнено новими додатками, а у п. 27 чітко прописано, що рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку, а рішення комісії центрального рівня – лише у судовому порядку.

Постанова №391 була оприлюднена в «Урядовому кур'єрі» від 11.05.2019 р. №87, а отже діє з дати опублікування.

По-друге, і мабуть найважливіше, що своє вагоме слово, відносно правомірності блокування накладних в контексті критеріїв ризиковості сказали суди різних ланок.

Так Верховний Суд у мотивувальній частині своєї Постанови від 02.04.2019 р. по справі № 822/1878/18 відзначив, що відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної може бути зупинена в порядку і на підставах, визначених Кабміном. Однак, у постанові Кабміну такі критерії не були визначені і повноваження делеговані ДФС, яка в свою чергу довела такі критерії до відома громадськості просто власним листом.

При цьому ВС поміж іншого зазначив, що листи міністерств, інших органів виконавчої влади не є нормативно-правовими актами в розумінні ст. 117 Конституції, а тому не є джерелом права відповідно до ст. 7 Кодексу адміністративного судочинства України.

Естафету об’єктивного ставлення до критеріїв ризиковості перейняв Окружний адміністративний адмінсуд м. Києва і 26.04.2019 р. постановив рішення по справі №640/1240/19, яким не тільки визнав протиправними дії ДФС по запровадженню та застосуванню критеріїв оцінки ризиковості платника податку, але й зобов’язав ДФС відкликати лист від 05 листопада 2018 року N 4065/99-99-07-05-04-18 «Критерії ризиковості платника податків», як такий, що не підлягає виконанню.

Рішення було мотивовано тим, що оскільки критерії ризиковості платника податку є підставою для зупинення реєстрації податкових накладних, то вони мають ознаки регуляторного акту, однак при цьому прийняті без дотримання регуляторних процедур передбачених Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». Крім цього ДФС не було дотримано умов реєстрації даного акту в Мінюсті, як це передбачено постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 1992 року N 731, та не отримано належного погодження Мінфіну.

На мою думку рішення є досить аргументованим і державні органи повинні навчитись дотримуватись принципів діяти лише тим способом, який передбачений для них нормами права.

На жаль, це рішення тільки першої інстанції і напевно, що ДФС подасть на нього апеляцію, однак, з огляду на те, що Верховний Суд вже висловлював свою критичну позицію з цього приводу, сподіваємось, що наступні інстанції підтримають викладені в ньому доводи.

 

Теги:

Рейтинг страницы: 0/5 на основе 0 оценок.




Другие новости


Парковка по-новому теперь и в Одессе!

Итак, свершилось! Начиная с 9 сентября уже и в Одессе наконец-то начали работать в полной мере инспекторы по парковке. И если ранее они только оставляли нарушителям правил парковки письменные предупреждения и пытались увещевать их словесно, то отныне уже будут выписывать штрафы в сумме 255-ти или 510-ти гривен (первый — за стоянку в зоне действия дорожного знака "Остановка запрещена", второй же — за нарушения правил парковки, результатом которых может стать эвакуация автомобиля, о чём будет сказано ниже).

Второе пришествие и «Каста проклятых»?

11 сентября Верховная Рада 316 голосами приняла пакет поправок к законам по вопросу конфискации незаконных активов лиц, уполномоченных на выполнение функций государства или органов местного самоуправления. Изучение публикаций в СМИ по этому поводу выявило ряд неточностей в толковании журналистами законопроекта, поэтому мы решили подготовить юридический анализ документа. Тем более что с учётом уникальности нового парламента, принимающего все что спускают из Офиса Президента, вероятность изменений в нём во втором чтении минимальна.

Легализация теневых доходов - главное о новом законопроекте

Сама идея «нулевой» декларации не нова и активно обсуждается уже с 2015 года, но именно сейчас благодаря уникальной расстановке сил в парламенте законопроект № 1232 имеет все шансы быть принятым в самые сжаты сроки. Итак, какие теневые доходы смогут легализовать наши граждане и на каких условиях?

Действие закона распространяется только на доходы физических лиц, полученные до 31 декабря 2018 года за исключением:

  • доходов государственных служащих, полученных в период пребывания в должности;
  • доходов от преступной деятельности;
  • доходов, по которым налоговым органом было самостоятельно начислены суммы обязательств и оформлено налоговое уведомление-решение