Превосходя Ваши ожидания
Одесса, пр-т Гагарина 12А, БЦ "Шевченковский", эт. 12

Оподаткування прощеного боргу як «додаткового блага»

12 янв. 2017

У зв’язку із вступом в силу чергових змін до податкового законодавства, в даній статті проаналізуємо питання оподаткування прощеного боргу.

Підпунктом 14.1.47 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (далі –  ПКУ) визначено поняття «додаткові блага»  як кошти, матеріальні чи нематеріальні цінності, послуги, інші види доходу, що виплачуються (надаються) платнику податку податковим агентом, якщо такий дохід не є заробітною платою та не пов'язаний з виконанням обов'язків трудового найму або не є винагородою за цивільно-правовими договорами (угодами), укладеними з таким платником податку (крім випадків, прямо передбачених нормами розділу IV ПКУ).

При цьому під  іншими видами доходу законодавець розуміє і звільнення від сплати боргів.

Згідно положень ПКУ сума прощеного боргу є додатковим благом і підлягає включенню до оподатковуваного доходу особи за умови:

  1. Якщо борг було прощено за рішенням кредитора і це не пов’язано з процедурою банкротства (для ФОП) та закінченням строку позовної давності.
  2. Якщо розмір прощених боргів за календарний рік перевищує 25 % однієї мінімальної зарплати встановленої на 1 січня відповідного року.

Оскільки при прощенні боргу вигодонабувачу нічого не передається кредитором, то обов’язок по сплаті ПДФО з таких доходів покладається на боржника, однак законодавець зобов’язав кредитора повідомляти його про прощення відповідного боргу. Якщо ж кредитором не було дотримано умови щодо повідомлення боржника - то обов’язки податкового агента будуть покладатись саме на кредитора.

Законом передбачено особливості в оподаткуванні прощеної банками заборгованості за кредитом в інвалюті, а саме визначено що не буде являтись додатковим благом і не повинно включатись до загального оподатковуваного доходу:

- сума, прощена кредитором у розмірі різниці між основною сумою боргу за кредитом в інвалюті, визначена за офіційним курсом НБУ на дату зміни валюти зобов’язання за таким кредитом з іноземної валюти у гривню, та сумою такого боргу, визначеною за офіційним курсом НБУ, станом на 01 січня 2014 року, а також

- сума процентів, комісії та/або штрафних санкцій (пені) за вказаними вище кредитами, прощених кредитором за його самостійним рішенням, не пов’язаним із процедурою його банкрутства, до закінчення строку позовної давності.

Крім цього в 2017 році не будуть оподатковуватись:

 - суми сплачених роботодавцем за свій рахунок пенсійних внесків у межах недержавного пенсійного забезпечення відповідно до закону, страхових платежів (страхових внесків, премій), у тому числі за договорами добровільного медичного страхування не більше 8 000 грн. на місяць;

- вартість подарунків (а також призів переможцям та призерам спортивних змагань), якщо їх вартість не перевищує 800 грн. на місяць;

- при продажі власної продукції тваринництва груп 1-5 УКТ ЗЕД (живі тварини, м'ясо та їстівні субпродукти, риба і ракоподібні, молоко та молочні продукти; яйця птиці; натуральний мед; тощо якщо сума отримані доходи від такого продажу сукупно не перевищує 160 000 грн.).

Враховуючи вищевикладене, можна зробити висновок, що оподаткування прощеного боргу як «додаткового блага» має свої особливості, які варто враховувати при нарахуванні та виконанні податкових зобов’язань.

Олексій Ющенко

керівник корпоративної практики АО "АФ "ДОМІНАНТА"

Теги: податки, ПДФО

Рейтинг страницы: 0/5 на основе 0 оценок.




Другие новости


Памятка для водителей. Основные права при остановке полицией

Несмотря на то, что прошла реформа органов Национальной полиции, на дорогах не редко бывают ситуации неправомерного поведения полицейских в отношении водителей. К сожалению, довольно часто приходится наблюдать за случаями превышения своих служебных полномочий полицейскими. Это зачастую происходит из-за незнания своих прав и обязанностей как водителями, так и сотрудниками полиции.

Санкции санкциям рознь

Правовой институт специальных санкций за нарушения во внешнеэкономической деятельности давно известен украинскому законодательству – еще со времени принятия в 1991 году Закона Украины «О внешнеэкономической деятельности». Изначально список санкций, предусмотренных ст. 37 данного Закона, был шире, однако из их числа со временем исключили антидемпинговые процедуры, урегулировав их применение отдельными законами, а наложение штрафа в качестве меры наказания не получило своего практического применения. Остались только два вида специальных санкций – индивидуальный режим лицензирования и временное прекращение внешнеэкономической деятельности на срок до 3 месяцев, с последующим переводом на индивидуальный режим лицензирования.

Высший антикоррупционный суд, коротко о главном

Коррупция в Украине представляет один из наиболее острых и болезненных вопросов. В мировом Индексе восприятия коррупции (СРІ) за 2016 год Украина получила 29 баллов из 100 возможных (где 100 - нет коррупции, 0 - сильная коррупция), при этом заняв 131 место из 176 стран. Согласно международной позиции экспертов именно отсутствие действенной судебной системы является одной из наиболее весомых преград на пути Украины в противодействии такому негативному явлению.