Доминанта

Про податок на нерухомість

26 июля 2019

На сьогоднішній день дуже часто виникають запитання у клієнтів про те, яким чином діяти, якщо до них надійшло повідомлення-рішення про необхідність сплатити податок на нерухомість за 2018 рік, а звідки взялися цифри в повідомленні — незрозуміло. Тому у даній статті ми розглянемо те, яким чином нараховується податок і як оскаржити його суму, якщо платник вважає її невірною.

Насамперед треба відмітити, що у 2019 році податок на нерухоме майно нараховуватиметься фізичним особам — власникам об’єктів нерухомості за 2018 рік.

Ставки даного податку, відповідно до Податкового кодексу, встановлюються за рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаних територіальних громад, та не мають перевищувати 1,5% розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 кв.м нерухомості. Оскільки на початок 2018 року мінімальна зарплата становила 3723,00 грн, то максимальний розмір ставки податку за 1 кв.м. становить 55,85 грн.

Важливо! Для власників будинків та квартир, важливим моментом є те, що оподаткуванню підлягає загальна площа нерухомості, а не житлова. Проте, ПКУ передбачено пільги, згідно з якими оподатковувана площа повинна бути зменшена:

- для квартири/квартир незалежно від їх кількості — на 60 кв. метрів;

- для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості — на 120 кв. метрів;

- для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток) — на 180 кв. метрів.

Однак пільгові метри для зменшення бази оподаткування по житловій нерухомості не застосовуються до об’єктів, які використовуються фізичною особою з метою отримання доходів (здавання в оренду чи здійснення підприємницької діяльності).

Якщо ж ви є власником квартири площею понад 300 кв. метрів або будинку понад 500 кв. метрів, то сума податку буде збільшуватися на 25000 гривень на рік за кожен такий об’єкт житлової нерухомості (його частку).

Після того, як ви отримали лист з фіскальної служби, (а його відповідно до пп. 266.7.2 ПКУ надсилають за місцем реєстрації до 1 липня) не треба зволікати з оплатою податку на нерухомість, оскільки за несвоєчасну сплату податківці нараховують штрафи і пеню. Сплатити податок на нерухомість потрібно протягом 60 днів з дня отримання повідомлення.

Якщо з певної причини лист вам не надійшов, підпунктом 266.10.2 ПКУ встановлено, що фізичні особи звільняються від відповідальності за несвоєчасну сплату податкового зобов’язання. Тобто, у даному випадку податківці не мають права застосовувати штрафні санкції.

А ось у випадку, коли повідомлення-рішення ви отримали, але протягом 60-ти днів не сплатили податок — нараховується штраф у розмірі 10% від суми податкового боргу (якщо прострочення 30 днів). Якщо ж прострочення становить більше місяця, тоді штраф становитиме 20% від суми нарахованого податку на нерухомість. Не варто забувати і про пеню, розмір якої система розраховує автоматично і залежить від суми боргу та кількості прострочених днів.

Підсумовуючи вищевикладене можна резюмувати, що якщо ви не згодні із сумою, яку вам нарахували, то у такому разі ми рекомендуємо звернутися з заявою про необхідність проведення звірки площі нерухомості, розміру податку до органів ДФС за місцем реєстрації (проживання), а не місцем розташування самого об’єкта нерухомості (звісно, якщо ці адреси не співпадають). Після звернення із заявою відповідно до підпункту 266.7.3 ПКУ у разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів (зокрема документів на право власності), контролюючий орган за місцем проживання (реєстрації) платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

 

 

 

 

Теги:

Рейтинг страницы: 0/5 на основе 0 оценок.




Другие новости


Торговельна марка як внесок до статутного капіталу ТОВ

В сучасних реаліях динамічного розвитку ринку продажу товарів та надання послуг для того, що б завоювати місце під сонцем, компанія має представити унікальний продукт, який буде володіти високою розрізняльною здатністю. Сам бренд товару/послуги може складатись із комплексу об’єктів інтелектуальної власності, однак ключовим із них яких є саме торговельна марка (надалі – ТМ, знак для товарів та послуг), тобто його «ім’я».

Банкрутство фізичної особи: процедура, строки, вартість

З 21 жовтня 2019 року запрацює Кодекс України з процедур банкрутства, який на законодавчому рівні врегулював механізм банкрутства фізичних осіб – чи не єдине законне вирішення питань багатьох громадян, які потрапили в скрутне фінансове становище.

Умови, за яких фізична особа (в тому числі і фізична особа-підприємець) може ініціювати своє банкрутство, ми вже обговорювали в попередніх публікаціях. Наразі пропонуємо зосередитись саме на процедурі. 

Внесено зміни до Порядку подання фінансової звітності: малі підприємства зобов’язані звітувати щоквартально

Після внесення правок до ряду П(С)БО, Мінфін підкоригував Порядок подання фінансової звітності №419.

Основним нововведенням стало те, що малі підприємства тепер зобов’язані подавати не лише річну, а й квартальну фінансову звітність.

Зміни до порядку № 419 були внесені Постановою КМУ від 17.07.2019 р. №625, яка була опублікована, а отже, і набрала чинності 24.07.2019 р.