Доминанта

Спрощений порядок отримання громадянства для іноземців

11 июля 2019

25 серпня 2019 року набуде чинності ЗУ «Про внесення змін до деяких законів України щодо правового статусу іноземців та осіб без громадянства, які брали участь у захисті територіальної цілісності та недоторканності України» (надалі – Закон).

Згаданий нормативно-правовий акт вносить зміни в ЗУ «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства», і вже з 25 серпня 2019 року іноземці та особи без громадянства, які надавали посильну допомогу на території проведення антитерористичної операції зможуть протягом шести місяців з дня набрання чинності нового Закону звернутись до Міграційної служби України із заявою про оформлення посвідки на тимчасове проживання строком на 3 роки.  

До них відносяться: іноземці та особи без громадянства, які надавали інструкторську допомогу, а також які брали участь у виконанні бойових або службових завдань антитерористичної операції та/або заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях.

Під «інструкторською допомогою» законодавець розуміє стрілецьку, тактичну, медичну, радіотехнічну, вибухотехнічну та іншу діяльність.

Зазначені вище особи, на дату звернення за оформленням посвідки на тимчасове проживання та до дня її отримання вважаються такими, що перебувають на території України на законних підставах. Тобто для них законодавець запровадив певну амністію в питаннях перевищення законних строків перебування на території України.

Однак, для отримання посвідки такий іноземець чи апатрид має надати клопотання командира підрозділу Збройних Сил України (іншого утворених відповідно до законів України військових формувань, правоохоронних органів, державного органу спеціального призначення з правоохоронними функціями, що виконував завдання антитерористичної операції) або подання Міністерства оборони України (іншого центрального органу виконавчої влади, що здійснює керівництво військовими формуваннями, утвореними відповідно до законів України, або правоохоронного органу чи державного органу спеціального призначення з правоохоронними функціями, які виконували завдання антитерористичної операції) про видачу посвідки.

Також передбачено, якщо особа отримає письмову відмову у наданні такого клопотання чи подання від відповідного вповноваженого суб’єкта – іноземець чи апатрид може подати рішення суду про встановлення його належності до осіб, перелічених в абзаці 2 цієї статті.

З вищезазначеного слідує, що задля того, щоб отримання такого документу було можливим, іноземець або особа без громадянства повинні мати військовий квиток і укласти контракт про проходження військової служби в ЗСУ. Тоді їхня участь в зоні АТО буде визнаватись законною в Україні та захищатись нормами міжнародного гуманітарного права відповідно до IV Гаазької конвенції законів і звичаїв сухопутної війни 1907 року, а також до Женевських конвенцій 1949 року та протоколів I і ІІ.

Окрім того, новий Закон встановлює, що іноземці та особи без громадянства, які надавали допомогу ЗСУ на території проведення антитерористичної операції можуть подавати для оформлення документів навіть паспортний документ, термін дії якого закінчився або він підлягає обміну, якщо для отримання нового документу їм потрібно буде звернутись до країни-агресора чи країни, яка не визнає територіальну цілісність та суверенітет України, або відмовляється визнавати протиправність посягань на територіальну цілісність та суверенітет України, зокрема, голосувала проти Резолюції Генеральної Асамблеї Організації Об’єднаних Націй «Про територіальну цілісність України» від 27 березня 2014 року № 68/262.

Окрім того, після отримання посвідки на тимчасове проживання у вищеописаному порядку, такі іноземці можуть бути прийняті до громадянства України за спрощеною процедурою. На них не будуть поширюватись вимоги щодо:

  • безперервного проживання на території України протягом останніх 5 років;
  • отримання дозволу на імміграцію;
  • володіння державною мовою (але протягом року вони будуть зобов’язані її опанувати);
  • наявність законних джерел існування.

Також замість зобов’язання припинити іноземне громадянство такі особи зможуть подати одразу декларацію про відмову від іноземного громадянства особи, яка отримала посвідку на тимчасове проживання на підставі ч.20 ст. 4 Закону «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства», а отже, процедура видачі паспорту для них пришвидшиться.

 Але чи можна назвати спрощеним порядок, коли людині задля отримання громадянства у спрощеному порядку треба пройти гарячі точки?...

 

 

Теги:

Рейтинг страницы: 5/5 на основе 3 оценок.




Другие новости


Какие изменения планируются в сфере лицензирования?

Законодательная деятельность Верховной Рады Украины нового созыва набирает неслыханные обороты. В эпоху таких новшеств главная задача – не упустить важные законодательные изменения, непосредственно связанные с регулированием хозяйственной деятельности. 13 сентября 2019 года депутаты приняли за основу со сокращенным сроком подготовки законопроект № 1060 «О внесении изменений в некоторые законодательные акты Украины касательно усовершенствования порядка лицензирования хозяйственной деятельности». Учитывая, что он определен Президентом как неотложный, данный законопроект с очень высокой вероятностью будет принят уже в ближайшее время.

Парковка по-новому теперь и в Одессе!

Итак, свершилось! Начиная с 9 сентября уже и в Одессе наконец-то начали работать в полной мере инспекторы по парковке. И если ранее они только оставляли нарушителям правил парковки письменные предупреждения и пытались увещевать их словесно, то отныне уже будут выписывать штрафы в сумме 255-ти или 510-ти гривен (первый — за стоянку в зоне действия дорожного знака "Остановка запрещена", второй же — за нарушения правил парковки, результатом которых может стать эвакуация автомобиля, о чём будет сказано ниже).

Второе пришествие и «Каста проклятых»?

11 сентября Верховная Рада 316 голосами приняла пакет поправок к законам по вопросу конфискации незаконных активов лиц, уполномоченных на выполнение функций государства или органов местного самоуправления. Изучение публикаций в СМИ по этому поводу выявило ряд неточностей в толковании журналистами законопроекта, поэтому мы решили подготовить юридический анализ документа. Тем более что с учётом уникальности нового парламента, принимающего все что спускают из Офиса Президента, вероятность изменений в нём во втором чтении минимальна.