Постанова в значній мірі змінює систему, підходи і механізми контрольно-наглядової діяльності Державної служби з питань праці, що безсумнівно вже найближчим часом відчуватиметься представниками різних рівнів вітчизняного бізнесу.
Постановою встановлено дві групи вищевказаних критеріїв. Перша стосується сфер охорони праці, промислової безпека, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, праці, зайнятості населення, зайнятості та працевлаштування осіб з інвалідністю, а друга в свою чергу регулює сферу здійснення державного гірничого нагляду.
Метою встановлення критерії ступенів ризику провадження господарської діяльності є забезпечення єдиного чіткого підходу до формування плану перевірок, відчутне зменшення кількості планових контрольно-наглядових заходів Держпраці з урахуванням введення трьох ступенів ризику діяльності суб’єктів господарювання — і як наслідок покращення якості нагляду.
Серед інших постановою вводяться, наприклад, такі критерії:
— наявність об’єктів підвищеної небезпеки та експлуатації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки у суб’єкта господарювання;
— виконання суб’єктом господарювання робіт підвищеної небезпеки протягом останніх п’яти років, що передують плановому періоду;
— наявність нещасних випадків у суб’єкта господарювання;
— спосіб видобування підприємством корисних копалин;
— наявність порушень законодавства у відповідних сферах;
— використання у діяльності суб’єкта господарювання шкідливих речовини III або IV класу небезпеки протягом останніх п’яти років, що передують плановому періоду;
— використання праці неповнолітніх осіб.
Наведений перелік містить лише частину характерних критеріїв, які закріплені постановою – повний перелік є значно більшим і дозволяє застосовувати контрольно-наглядові функції Державної служби з питань праці саме там, де в цьому є реальна необхідність.
З урахуванням викладеного можна досить впевнено стверджувати, що на вітчизняний бізнес вже зараз чекає щонайменше очевидна необхідність приведення до ладу усієї відповідної документації з питань праці і, звісно, запровадження на підприємствах усіх передбачених законом приписів і вимог — бо якщо згідно з нововведеними критеріями ризику для ряду суб’єктів господарювання імовірність стати об’єктом перевірок Держпраці може знизитися в рази, то для інших така імовірність вже найближчим часом істотно підвищиться.
Другие публикации
У сфері господарської діяльності непоодинокі випадки, коли покупець (платник ПДВ) придбав товар/послуги, але права на податковий кредит так і не отримав, оскільки податкові накладні за даною операцією зареєстровані не були. Така ситуація могла виникнути в двох випадках:
- якщо постачальник не подав на реєстрацію податкову накладну;
- якщо подана на реєстрацію постачальником податкова накладна була заблокована.