Dominanta

Про податок на нерухомість

26 лип. 2019

На сьогоднішній день дуже часто виникають запитання у клієнтів про те, яким чином діяти, якщо до них надійшло повідомлення-рішення про необхідність сплатити податок на нерухомість за 2018 рік, а звідки взялися цифри в повідомленні — незрозуміло. Тому у даній статті ми розглянемо те, яким чином нараховується податок і як оскаржити його суму, якщо платник вважає її невірною.

Насамперед треба відмітити, що у 2019 році податок на нерухоме майно нараховуватиметься фізичним особам — власникам об’єктів нерухомості за 2018 рік.

Ставки даного податку, відповідно до Податкового кодексу, встановлюються за рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаних територіальних громад, та не мають перевищувати 1,5% розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 кв.м нерухомості. Оскільки на початок 2018 року мінімальна зарплата становила 3723,00 грн, то максимальний розмір ставки податку за 1 кв.м. становить 55,85 грн.

Важливо! Для власників будинків та квартир, важливим моментом є те, що оподаткуванню підлягає загальна площа нерухомості, а не житлова. Проте, ПКУ передбачено пільги, згідно з якими оподатковувана площа повинна бути зменшена:

- для квартири/квартир незалежно від їх кількості — на 60 кв. метрів;

- для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості — на 120 кв. метрів;

- для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток) — на 180 кв. метрів.

Однак пільгові метри для зменшення бази оподаткування по житловій нерухомості не застосовуються до об’єктів, які використовуються фізичною особою з метою отримання доходів (здавання в оренду чи здійснення підприємницької діяльності).

Якщо ж ви є власником квартири площею понад 300 кв. метрів або будинку понад 500 кв. метрів, то сума податку буде збільшуватися на 25000 гривень на рік за кожен такий об’єкт житлової нерухомості (його частку).

Після того, як ви отримали лист з фіскальної служби, (а його відповідно до пп. 266.7.2 ПКУ надсилають за місцем реєстрації до 1 липня) не треба зволікати з оплатою податку на нерухомість, оскільки за несвоєчасну сплату податківці нараховують штрафи і пеню. Сплатити податок на нерухомість потрібно протягом 60 днів з дня отримання повідомлення.

Якщо з певної причини лист вам не надійшов, підпунктом 266.10.2 ПКУ встановлено, що фізичні особи звільняються від відповідальності за несвоєчасну сплату податкового зобов’язання. Тобто, у даному випадку податківці не мають права застосовувати штрафні санкції.

А ось у випадку, коли повідомлення-рішення ви отримали, але протягом 60-ти днів не сплатили податок — нараховується штраф у розмірі 10% від суми податкового боргу (якщо прострочення 30 днів). Якщо ж прострочення становить більше місяця, тоді штраф становитиме 20% від суми нарахованого податку на нерухомість. Не варто забувати і про пеню, розмір якої система розраховує автоматично і залежить від суми боргу та кількості прострочених днів.

Підсумовуючи вищевикладене можна резюмувати, що якщо ви не згодні із сумою, яку вам нарахували, то у такому разі ми рекомендуємо звернутися з заявою про необхідність проведення звірки площі нерухомості, розміру податку до органів ДФС за місцем реєстрації (проживання), а не місцем розташування самого об’єкта нерухомості (звісно, якщо ці адреси не співпадають). Після звернення із заявою відповідно до підпункту 266.7.3 ПКУ у разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів (зокрема документів на право власності), контролюючий орган за місцем проживання (реєстрації) платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

 

Сторожук Ольга Дмитриевна

консультант по налогообложению и бухгалтерскому учету, главный бухгалтер АО "КФ "ДОМИНАНТА" 

Теги:

Рейтинг страницы: 0/5 на основе 0 оценок.




OTHER_NEWS


Какие изменения планируются в сфере лицензирования?

Законодательная деятельность Верховной Рады Украины нового созыва набирает неслыханные обороты. В эпоху таких новшеств главная задача – не упустить важные законодательные изменения, непосредственно связанные с регулированием хозяйственной деятельности. 13 сентября 2019 года депутаты приняли за основу со сокращенным сроком подготовки законопроект № 1060 «О внесении изменений в некоторые законодательные акты Украины касательно усовершенствования порядка лицензирования хозяйственной деятельности». Учитывая, что он определен Президентом как неотложный, данный законопроект с очень высокой вероятностью будет принят уже в ближайшее время.

Парковка по-новому теперь и в Одессе!

Итак, свершилось! Начиная с 9 сентября уже и в Одессе наконец-то начали работать в полной мере инспекторы по парковке. И если ранее они только оставляли нарушителям правил парковки письменные предупреждения и пытались увещевать их словесно, то отныне уже будут выписывать штрафы в сумме 255-ти или 510-ти гривен (первый — за стоянку в зоне действия дорожного знака "Остановка запрещена", второй же — за нарушения правил парковки, результатом которых может стать эвакуация автомобиля, о чём будет сказано ниже).

Второе пришествие и «Каста проклятых»?

11 сентября Верховная Рада 316 голосами приняла пакет поправок к законам по вопросу конфискации незаконных активов лиц, уполномоченных на выполнение функций государства или органов местного самоуправления. Изучение публикаций в СМИ по этому поводу выявило ряд неточностей в толковании журналистами законопроекта, поэтому мы решили подготовить юридический анализ документа. Тем более что с учётом уникальности нового парламента, принимающего все что спускают из Офиса Президента, вероятность изменений в нём во втором чтении минимальна.